S&P500: De Lijn!
Voor het aanhouden van het scenario dat de weerstandlijn in de dag-grafiek voor een Waterloo gaat zorgen, mag de indicator niet wederom tot boven deze lijn komen en de S&P500 uiteraard niet veel hoger reiken dan 2873. Aldus de DD van vrijdag!
Op de slotdag van vorige week is de S&P500 opgelopen naar het niveau welke in de inleiding reeds is aangehaald. Vandaag doet zij daar nog een schepje bovenop. Deze verwachting brengt de DD van vandaag naar de dag-grafiek.
Al enige tijd loopt de verwachting door de DD dat de weerstandlijn uit de dag-grafiek een horde te hoog gegrepen is voor de S&P500. Door het verloop van de tijd is deze lijn echter gestegen. Zij noteert vandaag grofweg rond 2890. Wat opvalt is dat na het uitblijven van de OS notering midden vorige week de indicator in de kleinste grafiek afgelopen vrijdag niet duidelijk tot boven OB kwam. Met de verwachting van een index richting 2890 lukt dat vandaag naar alle waarschijnlijkheid wel. Met het noteren op ATH is weerstand, naarst de reeds aangehaalde trendlijn uit de dag-grafiek, verder niet aanwezig. Aan de onderkant kan nu rond 2873 een steun worden verwacht.
Let wel, zakt de S&P500 weer terug onder dit niveau, dan kan zij vrij snel verder verzwakken. Het wordt een interessante sessie. Nu moet inderdaad blijken of de gevolgde insteek dat de weerstandlijn uit de dag-grafiek voor een Waterloo zorgt de juiste blijkt te zijn. Wordt Vervolgd!
GJ de dynamische weerstandslijn in de daggrafiek die langzaam oploopt heeft toch weinig waarde. De enige waarde die je het kan toeschrijven is dat het niet waarschijnlijk is dat de S&P er doorheen knalt. Maar om nu te zeggen dat het het Waterloo wordt dan denk ik dat tot hier en niet verder. Maar elke keer als de S&P een stapje terug doet dan is het daarna weer twee stapjes omhoog richting deze lijn. Dus ik vroeg mij af of te term Waterloo wel goed was gekozen.
Al weer 2891 waarvan akte de volgende ATH staat er al weer.
het stootkussen is waarschijnlijk opgeborgen in de linnenkast
op naar een mooi rond getal 3000